Ekonomi

Yaş meyve sebze sektöründe ihracat hedefi de yüksek

İZMİR (İGFA) –21. Yüzyılı “Asya Yüzyılı” olarak gören, Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya pazarındaki konumunu güçlendirmek isteyen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Hong Kong’da düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı’na katılarak Türk taze meyvesini tanıttı ve bitkisel ürünleri Uzakdoğulu ithalatçıların beğenisine sunuyor.

Türkiye yaş meyve sebze ile meyve sebze ürünleri şubeleri; Rusya Federasyonu-Avrupa ve Orta Doğu üçgeninde güçlü olduğunu ve yıllık 5,5 milyar dolarlık ihracat potansiyeline ulaştığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Yardımcısı Lider Vekili Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, şunları söyledi: Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya pazarlarını hedef pazar olarak kullanarak ihracat pazarlarını çeşitlendirmek istiyorlar. Yurt dışı tanıtım faaliyetlerinde bu iki bölgedeki organizasyonlara öncelik verdiklerinin altını çizdi.

Pandeminin sona ermesinin ardından Asya Yüzyıl Stratejileri kapsamında Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarına hız verdiklerini belirten Yavaş, “Program kapsamında Mayıs 2022’de Hindistan’a sektörel ticaret heyeti düzenledik. Taze Üzüm, Kiraz ve Nar URGE Projesi. Kasım 2022’de Tayland’da düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı’na katıldık. 7-10 Mart 2023’te Japonya’da düzenlenen Foodex Fuarı’nda Türk lezzetlerini tanıttık. 10-18 Mart 2023 tarihleri ​​arasında Singapur ve Endonezya’yı kapsayan başarılı bir ticaret heyetine imza attık. URGE Projemizde hedef pazarlar olarak belirlendi. Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya’dan alıcıları ülkemizde ağırladık ve Hong Kong Asia Fruit Logistica Fuarı’nda yerimizi alarak Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya pazarına yönelik çalışmalarımıza bir halka daha ekledik. Standımızı Çin, Hindistan ve Kore başta olmak üzere birçok ülkeden ithalatçı ziyaret etti. Ülkemizin meyve ve sebzelerinin tanıtımını yaptık. Talepleri üyelerimizle paylaştık” dedi.

42 ülkeden 700 firmanın katıldığını belirten Lider Uçak, “Akdeniz İhracatçı Birlikleri’nin milli katılım organizasyonuyla fuarda 19 Türk firması yerini alarak Türk yaş meyve ve sebzesini tanıttı. 24 ülke milli katılım etkinlikleri düzenledi. Hong Kong’a 2022 yılında 4,2 milyon doları incir, 2,2 milyon doları kiraz olmak üzere 7,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. “Hong Kong’da gerçekleştirdiğimiz tanıtım faaliyetleriyle Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya pazarına 100 milyon dolarlık ihracat yapmayı hedefliyoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu